dok.revue 2.15

Situační recenzeŽít stále spolu je jako drogaDiskuze nad dokumentárním filmem Evy Tomanové Stále spoluJitka Lanšperková
Nový filmZlatá mládež versus život v nižších vrstváchRežisér Richard Komárek vypráví o konfrontaci zlaté mládeže z Prahy nejen s venkovským životem či vojenskou disciplínouRichard Komárek
SportMFF Karlovy Vary v zajetí dokumentárních číselJaký vztah má Mezinárodní festival v Karlových Varech k dokumentárnímu filmu a kolik jich "pustí" do svého programu?Jitka Lanšperková
BáseňPrůvodce pro zmatené24 filmařských a životních zásad Wernera HerzogaWerner Herzog
TeorieOnline dokumenty vytvářené formou crowdsourcingu a politika důvěryhodnosti a autority*Esej australského mediálního teoretika Ramaswamiho Harindranatha hledá limity dokumentárních filmů vytvořených přímo lidmi účastnícími se daných událostí a řeší míru objektivity a autenticity těchto typů dokumentů. Ramaswami Harindranath
RozhovorAktivní scenáristika s kamerou v ruceRozhovor s Martinem Ryšavým, vedoucím katedry scenáristiky a dramaturgie na FAMU, o prolínání hraného a dokumentárního filmu, o současné roli scenáristiky nejen ve filmové tvorbě a snění o krajiněJitka Lanšperková
Nová knihaKniha o časosběru je téměř rodinným tajemstvímJak vznikala kniha dokumentaristky Heleny Třeštíkové o časosběrné metodě natáčeníHelena Třeštíková
EsejZnát filmJakými cestami se může vydat filmová a mediální výchova v České republice a v jakých zemích lze hledat inspiraci?Andrea Slováková
ÚvodníkNauč se číst krajinuLetní vydání dok.revue nabízí pojetí projektivní scenáristiky v podání Martina Ryšavého, ženský element ve filmu Stále spolu nebo příběh knihy o časosběru Heleny TřeštíkovéJitka Lanšperková
video dok.revueMasterclass Alberta SerryAlbert Serra ve své masterclass mluvil o možnostech natáčení dokumentu bez scénáře, využití improvizace před kamerou a divákům představil několik svých krátkých filmů.