Festivalová minuta

den čtvrtý, Game Zone

Učení se je najednou cool. V Game zone náměstí je pořád plno, návštěvníci jsou, dle pozorování v různých částech dne a večera, mezi cca 7 a 50 lety. Zájem je i o ty vyloženě vzdělávací hry, které buď učí konkrétní fakta, jako například Československo 38-89 z novodobé historie, anebo trénují způsoby přemýšlení příznačné pro určité obory, třeba jako legedární arkáda Radix Endeavour, která rozvíjí vědomosti například z algebry, matematické pravděpodobnosti a statistiky, anebo třeba v anatomii, genetice a evoluční biologii.
 

Jeden z návštěvníků (věk 36) zašel mezi filmy na hodinku do Game Zone, začal hrát simulaci válečné situace This War of Mine, kde hraje z pohledu běžného obyvatele města, který usiluje o mír, ale především o přežití svoje a svých blízkých. „K té hře se musím vrátit a hrát ji dál, úplně mně vtáhla,“ říkal návštěvník a popisoval, jak propracované postavy a hluboká morální dilemata nutí hráče neustále přemýšlet ve velice autentických otázkách a činit rozhodnutí s komplexními důsledky, přičemž se vše odehrává v prostředí, jehož reálie jsou nemírně realistické.




F4.16DOK.REVUE
28. 10. 2016


z aktuálního čísla:

Situační recenzeVideoblog z BudapeštiSituační recenze filmu Kateřiny Turečkové Iluze, jenž formou počítačové hry ukazuje, s jakými problémy se potýká současné Orbánovo MaďarskoKamila BoháčkováNový filmDunaj vědomíDavid Butula o svém chystaném filmu o příběhu kapely DunajDavid ButulaTémaTradiční média a interaktivitaMnohé tradiční mediální organizace se ocitají posledních pár let v roli producentů interaktivních děl. O co tím usilují a jak taková díla vypadají? Andrea Slováková, Iveta ČernáSportNa chvíli se zastavte!O workshopu Emerging Producers na letošním BerlinaleRené KubášekBáseňPíseň na rozloučenouBáseň Charlieho Soukupa ze sbírky RadioCharlie SoukupRozhovorJak zprostředkovat pocity lidí trpících bipolární poruchouRozhovor s režisérkou Kalinou Bertin o jejím interaktivním dokumentu Manická VROndřej MoravecRozhovorSystém je připravený, nesmí nám chybět odvaha ho naplnitJiří Konečný patří mezi nejvýraznější české producenty soustředící se na artové a festivalové snímky, a to jak hrané, tak dokumentární. Před časem uvedl na letošním Jednom světě hned dva dokumenty, které produkoval, a jen o několik dní později jím produkovaný hraný film Všechno bude (2018) dominoval na Českých lvech. Kde leží podle Konečného klíč k úspěchu českého filmu? A jaký je jeho potenciál?Martin SvobodaRozhovorVěřím v čistou observaciPolská dokumentaristka Marta Prusová, jejíž dokument Za hranicemi možností (Over the limit, 2017) si vydobyl velký respekt na prestižním festivalu dokumentárních filmů v Amsterdamu IDFA v roce 2017, byla v Praze jednou z lektorek East Doc Platform. Pro Dok.revue mluvila o svém dokumentaristickém přístupu.Martin SvobodaNová knihaZpůsoby vidění pro 21. století, aneb proměna knihy z popelky v sebevědomou feministkuAndrea Průchová Hrůzová píše o své práci na českém vydání knihy Jak vidět svět Nicholase Mirzoeffa.Andrea Průchová HrůzováÚvodníkVstoupit do obrazůPrvní letošní dok.revue je věnována interaktivitěKamila Boháčková