Je třeba procvičit širší vidění

Carol Dertnigová

Again

Audience

Authorship

Aktionism 

Appropriation

Bravo 

Burlesque 

Bonus track 

Charme 

Clapping 

Choreography 

Crawl 

Collage 

Curtain

City Movement

Dance

Dada

Document

Death of the Audience

Elements

Feminism

Fanklin Furnace

FLuxus

Flash Mob

Gay right’s Movement

Genital Panik 

Good By 

Hello 

Happening

History of Performance

Identity

Institution

If I Can´t Dance, I Don´t Want To Be Part Of Your Revolution

Ikar 

Jealous Movement 

Konzentration

Koordination

Lecture

Let`s twist again, if you can`t think it dance it.

Light

Line

Migration

Mothers of Invention

Montage

Money Money 

Non Linear biografie 

Poem 

Politics 

Performance 

Performa 

Performance festival 1978 

Performanz

Public Space 

Pussy Riot 

Perform Perform Perform 1,2,3,4

Quiet 

Queer

Queer

Quiet

Reform Movement 

Rose c’est la vie

Rose 

Rolling 

Rolling

Rose

Slapstick 

Stage 

Sound Song 

Song Sound

Spoken word 

Suffragettes invented Performance Art 

To turn

Telephone 

Transgender 

U turn

Vanilla 

Verkleidung 

Vision

Walk 

Wieder und wieder 

Walk 

Wieder und wieer 

Xylophone 

Yell

Zugabe

Zuschauer

Zoom 

Přepis voice-overu na pomezí poezie, rapu a volné asociace Caroly Dertnigové, z jejího experimentálního filmu Je třeba procvičit širší vidění (2012; MFDF Jihlava, Fascinace).
 

Přeložila Zuzana Turková 




f3.13DOK.REVUE
26. 10. 2013


z aktuálního čísla:

Situační recenzeUniverzity a svobodaNový dokument Víta Janečka a Zuzany Piussi Univerzity a svoboda zachycuje v průběhu sedmi let svého vzniku neuralgické body českých vysokých škol, přičemž mnohdy přizve do debaty i světové odborníky, například Noama Chomského či Jeffereyho Bealla, tvůrce tak zvaného Beallova seznamu predátorských časopisů.Kamila BoháčkováNový filmO nevěře jako o zrcadle nás samýchVizuální umělkyně Barbora Jíchová Tyson, žijící už sedmnáct let v Americe, letos dokončila svůj první celovečerní snímek Hovory o nevěře, který měl světovou premiéru na festivalu dokumentů Sheffield Doc/Fest 2019 v Anglii. Tato esejistická koláž je podle autorky pohledem na humanitu, která nastavuje zrcadlo nám všem. Barbora Jíchová TysonTémaKdo bude hlídat hlídače?Otázka fungování nezávislých médií veřejné služby nabývá v naší krajině na důležitosti. Příspěvkem do debaty o tom, jaká by měla veřejnoprávní média být, je i koncepce jejich mediálních rad, které mají právě onu nezávislost zaručovat. Děje se tak? A co to o nás vypovídá?Petr MinaříkSportDvě podoby autenticity v dokumentuJaké jsou možnosti práce dokumentaristy s protagonistou? To bylo hlavní téma masterclass českého režiséra a kameramana Lukáše Kokeše a chorvatské střihačky Sandry Bastašićové, která pod záštitou East Doc Platform probíhala v rámci letošního festivalu Jeden svět. Ukázalo se, že klíčové je pojetí režijního přístupu a autenticity.Martin SvobodaBáseňPriceBáseň Andrey SlovákovéAndrea SlovákováRozhovorSám sebe překvapitDokumentární road movie Martina Marečka Dálava o vztahu otce a syna i o vzdálenosti, která nás dělí od těch ostatních, je na rozdíl od předchozích společensky angažovaných filmů tohoto tvůrce dílem intimním. V Marečkově pojetí se však intimní rozměr příběhu stává hlubinnou úvahou o prazákladu rodinných vztahů. Marek Hovorka, Petr Kubica, Kamila BoháčkováNová knihaJak se dělá dokumentAndrea Slováková popisuje koncepci připravované knihy Jak se dělá dokument, která na základě rozhovorů s českými a slovenskými dokumentaristy a dokumentaristkami mapuje, jak vznikají různé typy dokumentů, a představuje tak výrazné tvůrčí metody a autorské přístupy.Andrea SlovákováÚvodníkKdyž intimní je světovéO dokumentech s přesahemKamila Boháčková