Medailonky redakce festivalové dok.revue



Veronika Jančová

Filmová teoretička a historička. Studentka filmové vědy na Masarykově univerzitě v Brně. Za svou bakalářskou práci Bezpečně pracovat, více vyrábět: Analýza české krátkometrážní produkce let 1945 –1959 s tematikou mechanizace průmyslu a bezpečnosti práce (2014) získala Cenu děkana a Cenu Ústavu filmu a audiovizuální kultury. Při studia působila jako asistentka v České televizi, absolvovala stáže v Národním filmovém archivu a spolupracovala s Národním technickým muzeem a DaAcademy.


Jindřich Keil

Student produkce na FAMU, nehotový filmový teoretik a mariánskolázeňský Švihák. Ze Západních Čech po gymnáziu přesídlil do Brna na filmovou vědu. V druhém ročníku byl součástí prvního týmu, který dostal na starost chod tzv. studentského kina při kině Scala. Absolvoval stáž v produkční společnosti nutprodukce, která jej nasměrovala ke studiu produkce. Pořádá kulturní akce a festivaly v Mariánských Lázních pod hlavičkou lázeňského spolku Švihák.


Kateřina Šardická

Studentka, externí dramaturgyně a scenáristka. Ve své diplomové práci se zabývá analýzou krátkých turistických filmů, které přispívaly k rozvoji cestovního ruchu a turismu v Československu v 60. a 70. letech. Spolupracovala dramaturgicky s filmovými festivaly a přehlídkami. V současné době externě spolupracuje s Národním filmovým archivem a s brněnským studiem České televize, kde se podílí na vývoji dokumentárních a zábavních pořadů. Příležitostně píše scénáře pro televizní cykly.


Jitka Lanšperková

Filmová teoretička a publicistka. Vystudovala žurnalistiku a nyní studuje filmovou vědu a kulturní management na Masarykově univerzitě v Brně. Ve své diplomové práci přináší sondu do světa českých debutujících režisérů hraného filmu. Od léta 2015 působí jako editorka on-line žurnálu dok.revue a úzce spolupracuje s Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava v oddělení mediální komunikace. V minulosti byla redaktorkou kulturní rubriky na Aktuálně.cz.


Janis Prášil

Programový manažer HBO Europe s.r.o. Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury a Sdružená uměnovědná studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a hudební konzervatoř Teplice v Čechách. Spolupracoval s Národním filmovým archivem a Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava. Externě pracuje pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Přispívá do časopisu Cinepur a na webový portál 25fps. Zajímá se o přesahy mezi filmem, výtvarným uměním a hudbou.





f1.15DOK.REVUE
27. 10. 2015


z aktuálního čísla:

Situační recenzeVideoblog z BudapeštiSituační recenze filmu Kateřiny Turečkové Iluze, jenž formou počítačové hry ukazuje, s jakými problémy se potýká současné Orbánovo MaďarskoKamila BoháčkováNový filmDunaj vědomíDavid Butula o svém chystaném filmu o příběhu kapely DunajDavid ButulaTémaTradiční média a interaktivitaMnohé tradiční mediální organizace se ocitají posledních pár let v roli producentů interaktivních děl. O co tím usilují a jak taková díla vypadají? Andrea Slováková, Iveta ČernáSportNa chvíli se zastavte!O workshopu Emerging Producers na letošním BerlinaleRené KubášekBáseňPíseň na rozloučenouBáseň Charlieho Soukupa ze sbírky RadioCharlie SoukupRozhovorJak zprostředkovat pocity lidí trpících bipolární poruchouRozhovor s režisérkou Kalinou Bertin o jejím interaktivním dokumentu Manická VROndřej MoravecRozhovorSystém je připravený, nesmí nám chybět odvaha ho naplnitJiří Konečný patří mezi nejvýraznější české producenty soustředící se na artové a festivalové snímky, a to jak hrané, tak dokumentární. Před časem uvedl na letošním Jednom světě hned dva dokumenty, které produkoval, a jen o několik dní později jím produkovaný hraný film Všechno bude (2018) dominoval na Českých lvech. Kde leží podle Konečného klíč k úspěchu českého filmu? A jaký je jeho potenciál?Martin SvobodaRozhovorVěřím v čistou observaciPolská dokumentaristka Marta Prusová, jejíž dokument Za hranicemi možností (Over the limit, 2017) si vydobyl velký respekt na prestižním festivalu dokumentárních filmů v Amsterdamu IDFA v roce 2017, byla v Praze jednou z lektorek East Doc Platform. Pro Dok.revue mluvila o svém dokumentaristickém přístupu.Martin SvobodaNová knihaZpůsoby vidění pro 21. století, aneb proměna knihy z popelky v sebevědomou feministkuAndrea Průchová Hrůzová píše o své práci na českém vydání knihy Jak vidět svět Nicholase Mirzoeffa.Andrea Průchová HrůzováÚvodníkVstoupit do obrazůPrvní letošní dok.revue je věnována interaktivitěKamila Boháčková