Medailonky redakce festivalové dok.revue



Veronika Jančová

Filmová teoretička a historička. Studentka filmové vědy na Masarykově univerzitě v Brně. Za svou bakalářskou práci Bezpečně pracovat, více vyrábět: Analýza české krátkometrážní produkce let 1945 –1959 s tematikou mechanizace průmyslu a bezpečnosti práce (2014) získala Cenu děkana a Cenu Ústavu filmu a audiovizuální kultury. Při studia působila jako asistentka v České televizi, absolvovala stáže v Národním filmovém archivu a spolupracovala s Národním technickým muzeem a DaAcademy.


Jindřich Keil

Student produkce na FAMU, nehotový filmový teoretik a mariánskolázeňský Švihák. Ze Západních Čech po gymnáziu přesídlil do Brna na filmovou vědu. V druhém ročníku byl součástí prvního týmu, který dostal na starost chod tzv. studentského kina při kině Scala. Absolvoval stáž v produkční společnosti nutprodukce, která jej nasměrovala ke studiu produkce. Pořádá kulturní akce a festivaly v Mariánských Lázních pod hlavičkou lázeňského spolku Švihák.


Kateřina Šardická

Studentka, externí dramaturgyně a scenáristka. Ve své diplomové práci se zabývá analýzou krátkých turistických filmů, které přispívaly k rozvoji cestovního ruchu a turismu v Československu v 60. a 70. letech. Spolupracovala dramaturgicky s filmovými festivaly a přehlídkami. V současné době externě spolupracuje s Národním filmovým archivem a s brněnským studiem České televize, kde se podílí na vývoji dokumentárních a zábavních pořadů. Příležitostně píše scénáře pro televizní cykly.


Jitka Lanšperková

Filmová teoretička a publicistka. Vystudovala žurnalistiku a nyní studuje filmovou vědu a kulturní management na Masarykově univerzitě v Brně. Ve své diplomové práci přináší sondu do světa českých debutujících režisérů hraného filmu. Od léta 2015 působí jako editorka on-line žurnálu dok.revue a úzce spolupracuje s Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava v oddělení mediální komunikace. V minulosti byla redaktorkou kulturní rubriky na Aktuálně.cz.


Janis Prášil

Programový manažer HBO Europe s.r.o. Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury a Sdružená uměnovědná studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a hudební konzervatoř Teplice v Čechách. Spolupracoval s Národním filmovým archivem a Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava. Externě pracuje pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Přispívá do časopisu Cinepur a na webový portál 25fps. Zajímá se o přesahy mezi filmem, výtvarným uměním a hudbou.





f1.15DOK.REVUE
27. 10. 2015


z aktuálního čísla:

Situační recenzeUniverzity a svobodaNový dokument Víta Janečka a Zuzany Piussi Univerzity a svoboda zachycuje v průběhu sedmi let svého vzniku neuralgické body českých vysokých škol, přičemž mnohdy přizve do debaty i světové odborníky, například Noama Chomského či Jeffereyho Bealla, tvůrce tak zvaného Beallova seznamu predátorských časopisů.Kamila BoháčkováNový filmO nevěře jako o zrcadle nás samýchVizuální umělkyně Barbora Jíchová Tyson, žijící už sedmnáct let v Americe, letos dokončila svůj první celovečerní snímek Hovory o nevěře, který měl světovou premiéru na festivalu dokumentů Sheffield Doc/Fest 2019 v Anglii. Tato esejistická koláž je podle autorky pohledem na humanitu, která nastavuje zrcadlo nám všem. Barbora Jíchová TysonTémaKdo bude hlídat hlídače?Otázka fungování nezávislých médií veřejné služby nabývá v naší krajině na důležitosti. Příspěvkem do debaty o tom, jaká by měla veřejnoprávní média být, je i koncepce jejich mediálních rad, které mají právě onu nezávislost zaručovat. Děje se tak? A co to o nás vypovídá?Petr MinaříkSportDvě podoby autenticity v dokumentuJaké jsou možnosti práce dokumentaristy s protagonistou? To bylo hlavní téma masterclass českého režiséra a kameramana Lukáše Kokeše a chorvatské střihačky Sandry Bastašićové, která pod záštitou East Doc Platform probíhala v rámci letošního festivalu Jeden svět. Ukázalo se, že klíčové je pojetí režijního přístupu a autenticity.Martin SvobodaBáseňPriceBáseň Andrey SlovákovéAndrea SlovákováRozhovorSám sebe překvapitDokumentární road movie Martina Marečka Dálava o vztahu otce a syna i o vzdálenosti, která nás dělí od těch ostatních, je na rozdíl od předchozích společensky angažovaných filmů tohoto tvůrce dílem intimním. V Marečkově pojetí se však intimní rozměr příběhu stává hlubinnou úvahou o prazákladu rodinných vztahů. Marek Hovorka, Petr Kubica, Kamila BoháčkováNová knihaJak se dělá dokumentAndrea Slováková popisuje koncepci připravované knihy Jak se dělá dokument, která na základě rozhovorů s českými a slovenskými dokumentaristy a dokumentaristkami mapuje, jak vznikají různé typy dokumentů, a představuje tak výrazné tvůrčí metody a autorské přístupy.Andrea SlovákováÚvodníkKdyž intimní je světovéO dokumentech s přesahemKamila Boháčková