Medailonky redakce festivalové dok.revue



Andrea Hanáčková

Rozhlasová teoretička a dokumentaristka, jakkoli se to možná navzájem vylučuje. Skoro čtvrt století pracuje jako freelancer pro Český rozhlas, jistější existenci ji zajišťuje olomoucká Univerzita Palackého, kde působí jako odborná asistentka na katedře divadelních a filmových studií. Pokouší se s kolegy ustavit v Čechách obor TV a radio studies. Vyhledává ticho a kopce, společenský čas nejraději tráví s aktivitami vesnického spolku v Crhově na Zábřežsku.







Vítězslav Chovanec

Absolvent filmové vědy na Masarykově univerzitě v Brně. Své texty z oblasti filmu publikoval či stále publikuje ve 25fps, Filmu a době a Cinepuru, kde rovněž zajišťuje produkci. V různých pozicích pracoval na několika tuzemských filmových festivalech a v roli novináře navštívil též několik festivalů v zahraničí. Mimo to působí v organizaci Člověk v tísni, kde spolupracuje s festivalem Jeden svět a zajišťuje akvizice filmů pro Jeden svět na školách.







Veronika Jančová

Filmová teoretička a historička. Absolventka magisterského programu Teorie a dějin filmu a audiovizuální kultury na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Badatelsky se soustřeďuje především na oblast českého nonfikčního filmu. Absolvovala stáže v České televizi a v Národním filmovém archivu a spolupracovala s Národním technickým muzeem a DaAcademy. Působí v redakci časopisu 25fps a ve společnosti Gnomon Production.







Jitka Lanšperková

Absolventka mediálních studií a žurnalistiky. Nyní pokračuje v navazujícím studiu filmové vědy a managementu na Masarykově univerzitě v Brně. Na jaře 2013 studovala na katedře filmových studií na stockholmské univerzitě. Ve své bakalářské práci přináší sondu do světa českých debutujících režisérů hraného filmu. V roce 2014 byla redaktorkou na Aktuálně.cz. Podílela se také na alternativní distribuci dokumentárního filmu Gottland z produkce nutprodukce. Od léta 2015 působí jako editorka žurnálu dok.revue a úzce spolupracuje s Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava v oddělení mediální komunikace. Nyní také společně s NAMU připravuje Klauzurní knihu FAMU 2016.







Janis Prášil

Programový manažer HBO Europe s.r.o. Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury a Sdružená uměnovědná studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a hudební konzervatoř Teplice v Čechách. Spolupracoval s Národním filmovým archivem a Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava. Externě pracuje pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Přispívá do časopisu Cinepur a na webový portál 25fps. Zajímá se o přesahy mezi filmem, výtvarným uměním a hudbou.







Kateřina Šardická

Studentka postgraduálního studia na Ústavu filmu a audiovizuální kultury FF MU, kde se badatelsky věnuje dějinám dokumentárního filmu. Ve své dizertační práci se zaměřuje na vztahy mezi Československou televizí a Krátkým filmem v oblasti distribuce. Spolupracovala dramaturgicky s filmovými festivaly a přehlídkami. V současné době externě spolupracuje s Národním filmovým archivem na tvorbě DVD. Příležitostně píše scénáře pro televizní cykly. V minulosti spolupracovala brněnským studiem České televize.







 

Tereza Vlasatá

Studentka filmové vědy na Masarykově univerzitě. Aktivně se zajimá o experimentální filmy. Absolvovala praxi na filmovém festivalu Brněnská 16. Jako orální historička zpracovala rozhovor s Karlem Smyczkem o normalizační kinematografii. Účastnila se českého části výzkumu recepce trilogie Hobit. Ráda fotí analogovým fotoaparátem, hraje na trubku a klavír a čte.





F1.16DOK.REVUE
26. 10. 2016


z aktuálního čísla:

Situační recenzeVideoblog z BudapeštiSituační recenze filmu Kateřiny Turečkové Iluze, jenž formou počítačové hry ukazuje, s jakými problémy se potýká současné Orbánovo MaďarskoKamila BoháčkováNový filmDunaj vědomíDavid Butula o svém chystaném filmu o příběhu kapely DunajDavid ButulaTémaTradiční média a interaktivitaMnohé tradiční mediální organizace se ocitají posledních pár let v roli producentů interaktivních děl. O co tím usilují a jak taková díla vypadají? Andrea Slováková, Iveta ČernáSportNa chvíli se zastavte!O workshopu Emerging Producers na letošním BerlinaleRené KubášekBáseňPíseň na rozloučenouBáseň Charlieho Soukupa ze sbírky RadioCharlie SoukupRozhovorJak zprostředkovat pocity lidí trpících bipolární poruchouRozhovor s režisérkou Kalinou Bertin o jejím interaktivním dokumentu Manická VROndřej MoravecRozhovorSystém je připravený, nesmí nám chybět odvaha ho naplnitJiří Konečný patří mezi nejvýraznější české producenty soustředící se na artové a festivalové snímky, a to jak hrané, tak dokumentární. Před časem uvedl na letošním Jednom světě hned dva dokumenty, které produkoval, a jen o několik dní později jím produkovaný hraný film Všechno bude (2018) dominoval na Českých lvech. Kde leží podle Konečného klíč k úspěchu českého filmu? A jaký je jeho potenciál?Martin SvobodaRozhovorVěřím v čistou observaciPolská dokumentaristka Marta Prusová, jejíž dokument Za hranicemi možností (Over the limit, 2017) si vydobyl velký respekt na prestižním festivalu dokumentárních filmů v Amsterdamu IDFA v roce 2017, byla v Praze jednou z lektorek East Doc Platform. Pro Dok.revue mluvila o svém dokumentaristickém přístupu.Martin SvobodaNová knihaZpůsoby vidění pro 21. století, aneb proměna knihy z popelky v sebevědomou feministkuAndrea Průchová Hrůzová píše o své práci na českém vydání knihy Jak vidět svět Nicholase Mirzoeffa.Andrea Průchová HrůzováÚvodníkVstoupit do obrazůPrvní letošní dok.revue je věnována interaktivitěKamila Boháčková