Medailonky redakce festivalové dok.revue 2018



Eliška Charvátová  

Studentka druhého ročníku filmových studií a francouzské filologie na Univerzitě Palackého v Olomouci. V současnosti působí jako asistentka programu a individuálního fundraisingu na festivalu Academia Film Olomouc a jako výkonná produkční knižního veletrhu LITR. V minulosti se podílela na festivalech PAF a Jeden svět Olomouc. Mimo film a literaturu ráda cestuje, věnuje se překladu a dobrovolnické činnosti.

 

Jitka Lanšperková 

Editorka dok.revue, dramaturgyně MFF pro děti a mládež Juniorfest a doktorandka na Ústavu filmu a audiovizuální kultury na MU v Brně. Absolventka mediálních studií a žurnalistiky, managementu v kultuře a filmové vědy. Studovala také na katedře filmových studií na univerzitách ve Stockholmu a Falmouthu. Působila jako redaktorka Aktuáně.cz, od roku 2016 spolupracuje s NAMU na klauzurní knize FAMU a je vedoucí programu na festivalu studentské tvorby START FILM.


Tomáš Poštulka 

Absolvent bakalářského dvouoborového studia žurnalistika a filmová věda na Univerzitě Palackého v Olomouci. V bakalářské práci se zabýval propojením těchto oborů a reflexí zobrazování žurnalistiky v amerických filmech. Nyní pokračuje v navazujícím magisterském studiu tamtéž. Absolvoval praxi v Olomouckém deníku a Olomoucké drbně. Nyní je vedoucím redakce filmového klubu Pastiche Filmz v Olomouci a redaktorem filmového webu Gorilla.cz.


Matěj Pořízek 

Absolvent bakalářského programu Obecné dějiny na plzeňské Západočeské univerzitě a v současnosti student Ústavu filmu a audiovizuální kultury na MU v Brně, kde ve své bakalářské práci analyzuje film Martina Friče Lidé na kře. Jako fanoušek filmu rád objíždí různé filmové festivaly. V letním semestru 2017 vedl projekt studentského kina ve spolupráci s kinem Scala a MU.


Janis Prášil

Programový manažer HBO Europe s.r.o. Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury a Sdružená uměnovědná studia na FF MU v Brně a hudební konzervatoř Teplice v Čechách. Spolupracoval s Národním filmovým archivem a Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava. Externě pracuje pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Přispívá do časopisu Film a doba a Cinepur. Zajímá se o přesahy mezi filmem, výtvarným uměním a hudbou. 


Matúš Slamka

Absolvent na Ústave filmu a audiovizuálnej kultúry FF MU. Bol koordinátorom projektu podporujúceho začínajúcich dokumentaristov My Street Films pre Juhomoravský kraj. Externe spolupracuje s brnenským kinom ART, pre ktoré robí lektorské úvody a debaty s tvorcami. Taktiež je jedným zo zakladateľov kina Cinema nad Svitavou a zároveň jeho dramaturgom. Príležitostne píše kritiky a texty pre rôzne filmové portály (moviesite.sk) a periodiká (Kino-Ikon: Frame). Pracoval na queer filmovom festivale Mezipatra. V súčasnosti sa zaoberá filmovými adaptáciami.


Kateřina Šardická

Studentka postgraduálního studia na Ústavu filmu a audiovizuální kultury FF MU, kde se badatelsky věnuje dějinám dokumentárního filmu a televizním formátům. Spolupracovala dramaturgicky s filmovými festivaly a přehlídkami. Příležitostně píše scénáře a v současnosti ji plně zaměstnává dramaturgická práce pro Českou televizi. 


Tereza Šplíchalová 

Vystudovala bakaláře na Ústavu filmu a audiovizuální kultury na FF MU. Nyní studuje mediální studia a žurnalistiku tamtéž. Organizovala studentské kino Vlny ve Scale a působila jako produkční a dramaturgyně v Cinema nad Svitavou. Každý rok vytváří nové Brněnské Use-it mapy.





F1.18DOK.REVUE
26. 10. 2018


z aktuálního čísla:

Situační recenzeVideoblog z BudapeštiSituační recenze filmu Kateřiny Turečkové Iluze, jenž formou počítačové hry ukazuje, s jakými problémy se potýká současné Orbánovo MaďarskoKamila BoháčkováNový filmDunaj vědomíDavid Butula o svém chystaném filmu o příběhu kapely DunajDavid ButulaTémaTradiční média a interaktivitaMnohé tradiční mediální organizace se ocitají posledních pár let v roli producentů interaktivních děl. O co tím usilují a jak taková díla vypadají? Andrea Slováková, Iveta ČernáSportNa chvíli se zastavte!O workshopu Emerging Producers na letošním BerlinaleRené KubášekBáseňPíseň na rozloučenouBáseň Charlieho Soukupa ze sbírky RadioCharlie SoukupRozhovorJak zprostředkovat pocity lidí trpících bipolární poruchouRozhovor s režisérkou Kalinou Bertin o jejím interaktivním dokumentu Manická VROndřej MoravecRozhovorSystém je připravený, nesmí nám chybět odvaha ho naplnitJiří Konečný patří mezi nejvýraznější české producenty soustředící se na artové a festivalové snímky, a to jak hrané, tak dokumentární. Před časem uvedl na letošním Jednom světě hned dva dokumenty, které produkoval, a jen o několik dní později jím produkovaný hraný film Všechno bude (2018) dominoval na Českých lvech. Kde leží podle Konečného klíč k úspěchu českého filmu? A jaký je jeho potenciál?Martin SvobodaRozhovorVěřím v čistou observaciPolská dokumentaristka Marta Prusová, jejíž dokument Za hranicemi možností (Over the limit, 2017) si vydobyl velký respekt na prestižním festivalu dokumentárních filmů v Amsterdamu IDFA v roce 2017, byla v Praze jednou z lektorek East Doc Platform. Pro Dok.revue mluvila o svém dokumentaristickém přístupu.Martin SvobodaNová knihaZpůsoby vidění pro 21. století, aneb proměna knihy z popelky v sebevědomou feministkuAndrea Průchová Hrůzová píše o své práci na českém vydání knihy Jak vidět svět Nicholase Mirzoeffa.Andrea Průchová HrůzováÚvodníkVstoupit do obrazůPrvní letošní dok.revue je věnována interaktivitěKamila Boháčková