Medailonky redakce festivalové dok.revue



Janis Prášil

Programový manažer HBO Europe s.r.o. Vystudoval Teorii a dějiny filmu a audiovizuální kultury a Sdružená uměnovědná studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně a hudební konzervatoř Teplice v Čechách. Spolupracoval s Národním filmovým archivem a Mezinárodním festivalem dokumentárních filmů Ji.hlava. Externě pracuje pro Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Přispívá do časopisu Cinepura na webový portál 25fps. Zajímá se o přesahy mezi filmem, výtvarným uměním a hudbou.



Veronika Jančová

Filmová teoretička a historička. Studentka postgraduálního studia na Ústavu filmu a audiovizuální kultury Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Badatelsky se soustřeďuje především na oblast českého nonfikčního filmu. V minulosti spolupracovala s Národním filmovým archivem, Doc Alliance Academy, brněnským studiem České televize, společností Gnomon Production a filmovými festivaly. Příležitostně publikuje texty z oblasti filmu, především v magazínu 25fps, ve kterých se soustřeďuje zejména na současnou tuzemskou tvorbu a dokumentární film.



Tereza Vlasatá

Studentka filmové vědy na Masarykově univerzitě. Aktivně se zajimá o experimentální filmy. Absolvovala praxi na filmovém festivalu Brněnská 16. Jako orální historička zpracovala rozhovor s Karlem Smyczkem o normalizační kinematografii. Účastnila se českého části výzkumu recepce trilogie Hobit. Ráda fotí analogovým fotoaparátem, hraje na trubku a klavír a čte.



Kateřina Šardická

Studentka postgraduálního studia na Ústavu filmu a audiovizuální kultury FF MU, kde se badatelsky věnuje dějinám dokumentárního filmu. Ve své dizertační práci se zaměřuje na vztahy mezi Československou televizí a Krátkým filmem v oblasti distribuce. Spolupracovala dramaturgicky s filmovými festivaly a přehlídkami. V současné době externě spolupracuje s Národním filmovým archivem na tvorbě DVD. Příležitostně píše scénáře pro televizní cykly. V minulosti spolupracovala brněnským studiem České televize.



Matěj Pořízek

Absolvent bakalářského programu Obecné dějiny na plzeňské Západočeské univerzitě a v současnosti student filmové vědy na Masarykově univerzitě v Brně, kde pracuje na bakalářské práci, v níž analyzuje film Martina Friče Lidé na kře. Jako fanoušek filmu rád objíždí různé filmové festivaly. V letním semestru 2017 vedoucí projektu studentského kina, které se organizuje v rámci spolupráce Masarykovy univerzity a kina Scala.



Matúš Slamka

Študent na Ústave filmu a audiovizuálnej kultúry FF MU. Je koordinátorom projektu podporujúceho začínajúcich dokumentaristov My Street Films pre Juhomoravský kraj. Externe spolupracuje s brnenským kinom ART, pre ktoré robí lektorské úvody a debaty s tvorcami. Taktiež je jedným zo zakladateľov kina Cinema nad Svitavou a zároveň jeho dramaturgom. Príležitostne píše kritiky a texty pre rôzne filmové portály (moviesite.sk) a periodiká (Kino-Ikon: Frame). Pracoval na Queer filmovom festivale Mezipatra. V súčasnosti sa zaoberá filmovými adaptáciami.



Tomáš Poštulka

Absolvent bakalářského dvouoborového studia žurnalistika a filmová věda na Univerzitě Palackého v Olomouci. V bakalářské práci se zabýval propojením těchto oborů a reflexí zobrazování žurnalistiky v amerických filmech. Momentálně pokračuje studiem navazující magisterského studijního programu mediální studia a filmová studia opět na UPOL. Má za sebou praxi v Olomouckém deníku a Olomoucké drbně. Momentálně je vedoucím redakce filmového klubu Pastiche Filmz v Olomouci a redaktorem filmového webu Gorilla.cz.



Jitka Lanšperková

Absolventka mediálních studií a žurnalistiky. Nyní pokračuje v navazujícím studiu filmové vědy a managementu na Masarykově univerzitě v Brně. Ve své diplomové práci se věnuje produkčním podmínkám dokumentárního filmu v České republice. Na jaře 2013 studovala na katedře filmových studií na stockholmské univerzitě a o dva roky později absolvovala semester na Falmouthské univerzitě v jihozápadní Británii. V roce 2014 byla redaktorkou na Aktuálně.cz. Od léta 2015 působí jako editorka žurnálu dok.revue a úzce spolupracuje s MFDF Ji.hlava v oddělení mediální komunikace. Od roku 2017 také působí jako programová ředitelka START FILM FESTu v Bystřici nad Pernštejnem. Nyní také společně s NAMU připravuje Klauzurní knihu FAMU 2017.



Zuzana Nevolová

Studentka žurnalistiky na Univerzitě Karlově dosud publikovala na fakultních serverech Média IKSŽ a Carolina. Aktivně se zajímá o film, kulturní dění a události, které také v externí spolupráci se 1435 mm příležitostně pořádá. V minulosti se podílela na organizaci akce Studentfest a kromě literární tvorby se také věnuje tvorbě výtvarné, fotografii, hraje na klavír a ukulele a tančí swing.




F1.17DOK.REVUE
25. 10. 2017


z aktuálního čísla:

Situační recenzeVideoblog z BudapeštiSituační recenze filmu Kateřiny Turečkové Iluze, jenž formou počítačové hry ukazuje, s jakými problémy se potýká současné Orbánovo MaďarskoKamila BoháčkováNový filmDunaj vědomíDavid Butula o svém chystaném filmu o příběhu kapely DunajDavid ButulaTémaTradiční média a interaktivitaMnohé tradiční mediální organizace se ocitají posledních pár let v roli producentů interaktivních děl. O co tím usilují a jak taková díla vypadají? Andrea Slováková, Iveta ČernáSportNa chvíli se zastavte!O workshopu Emerging Producers na letošním BerlinaleRené KubášekBáseňPíseň na rozloučenouBáseň Charlieho Soukupa ze sbírky RadioCharlie SoukupRozhovorJak zprostředkovat pocity lidí trpících bipolární poruchouRozhovor s režisérkou Kalinou Bertin o jejím interaktivním dokumentu Manická VROndřej MoravecRozhovorSystém je připravený, nesmí nám chybět odvaha ho naplnitJiří Konečný patří mezi nejvýraznější české producenty soustředící se na artové a festivalové snímky, a to jak hrané, tak dokumentární. Před časem uvedl na letošním Jednom světě hned dva dokumenty, které produkoval, a jen o několik dní později jím produkovaný hraný film Všechno bude (2018) dominoval na Českých lvech. Kde leží podle Konečného klíč k úspěchu českého filmu? A jaký je jeho potenciál?Martin SvobodaRozhovorVěřím v čistou observaciPolská dokumentaristka Marta Prusová, jejíž dokument Za hranicemi možností (Over the limit, 2017) si vydobyl velký respekt na prestižním festivalu dokumentárních filmů v Amsterdamu IDFA v roce 2017, byla v Praze jednou z lektorek East Doc Platform. Pro Dok.revue mluvila o svém dokumentaristickém přístupu.Martin SvobodaNová knihaZpůsoby vidění pro 21. století, aneb proměna knihy z popelky v sebevědomou feministkuAndrea Průchová Hrůzová píše o své práci na českém vydání knihy Jak vidět svět Nicholase Mirzoeffa.Andrea Průchová HrůzováÚvodníkVstoupit do obrazůPrvní letošní dok.revue je věnována interaktivitěKamila Boháčková