Na chvíli se zastavte!

O workshopu Emerging Producers na letošním Berlinale

Je pondělí a na začátek února je v Berlíně překvapivě teplo. V druhé půlce týdne propukne 69. ročník slavného Berlinale a město se chystá na příjezd tisíců filmařů, novinářů a filmových fanoušků. Osmnáct zajímavých filmových profesionálů ale přijíždí už dnes – v místním kině Wolf totiž začíná berlínská část projektu Emerging Producers.

Účastníci se už dobře znají – strávili společně před třemi měsíci jeden intenzivní týden na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava. Toto druhé setkání má mít trochu méně tradiční formát. „Příštích několik dní strávíme tím, že se budeme společně dívat na filmy,“ vysvětluje Marek Hovorka, který před osmi lety projekt Emerging Producers inicioval. Jeho cílem od začátku bylo pomoct nastupující generaci producentů dokumentárních filmů v Evropě a soustředit se na jejich osobnostní rozvoj.

Útulné kino Wolf v berlínském Neuköllnu tak bylo po tři dny zasvěcené autorským dokumentům a debatám, které s osmnácti mladými producenty vedli jejich zkušení kolegové Irena Taskovski a Paolo Benzi. Mezi dalšími hosty, kteří přišli s producenty diskutovat, byl například režisér Viktor Kossakovsky.

V pátek přišlo vyvrcholení letošního projektu Emerging Producers – koktejl v nové centrále týdeníku TAZ Tageszeitung, kde se producenti představili několika stovkám hostů Berlinale. V rámci koktejlu probíhá stereo projekce stránek z krásného katalogu – každoročního artefaktu z dílny výtvarníka Juraje Horvátha.

Dalších osmnáct zajímavých osobností tak letos rozšířilo rodinu Emerging Producers. Dnes mezi sebou domlouvají společné koprodukční projekty a kdo ví – třeba si právě někteří z nich zase potěžkají Zlatou palmu v Cannes nebo berlínského Zlatého medvěda, jako se to podařilo jejich kolegům v minulých dvou letech!





výpis dalších článků rubriky:  Sport

2.19Dvě podoby autenticity v dokumentuJaké jsou možnosti práce dokumentaristy s protagonistou? To bylo hlavní téma masterclass českého režiséra a kameramana Lukáše Kokeše a chorvatské střihačky Sandry Bastašićové, která pod záštitou East Doc Platform probíhala v rámci letošního festivalu Jeden svět. Ukázalo se, že klíčové je pojetí režijního přístupu a autenticity.Martin Svoboda
5.18Paměť ji.hlavských porotců Galerie paměťových schránek porotců MFDF Ji.hlava 2018 Redakce
4.18Haló, tady Beuys!Reportáž z první projekce cyklu dokumentárních filmů věnovaných vlivným osobnostem vizuální kultury. Pavla Rousková
1.18Aktualizace Jednoho světaCo připravuje jubilejní 20. ročník festivalu dokumentárních filmů o lidských právech Jeden světJitka Lanšperková
6.17Když radost, tak z letošní Ji.hlavyDokumentární projekt nabídl dokufikci, vizuální esej i skrytou kameruZuzana Drtilová
5.17Mezi dokumentem a fikcí Dokument vs. fikce na 21. MFDF Ji.hlavaJitka Lanšperková
4.17Když se příslib nepromění v realitu, nastává nekončící šichtaPoznámky z poslední projekce Živého kina Praha 2017Veronika Hanáková
3.17Inspirativní čteníTipy na inspirativní čtení o dokumentární a mediální krajině:Andrea Slováková
2.17Jednou nohou v absolutnu: Hon na ParkinsonaJak vznikal letošní český vítěz mezinárodního festivalu populárně-vědeckých filmů Hon na ParkinsonaJitka Lanšperková
1.17Daniel Blake jako oběť systému, ale jen naokoKomentář k recenzím filmu Já, Daniel BlakeVeronika Hanáková

starší články

1.19DOK.REVUE
08. 04. 2019


z aktuálního čísla:

Situační recenzeUniverzity a svobodaNový dokument Víta Janečka a Zuzany Piussi Univerzity a svoboda zachycuje v průběhu sedmi let svého vzniku neuralgické body českých vysokých škol, přičemž mnohdy přizve do debaty i světové odborníky, například Noama Chomského či Jeffereyho Bealla, tvůrce tak zvaného Beallova seznamu predátorských časopisů.Kamila BoháčkováNový filmO nevěře jako o zrcadle nás samýchVizuální umělkyně Barbora Jíchová Tyson, žijící už sedmnáct let v Americe, letos dokončila svůj první celovečerní snímek Hovory o nevěře, který měl světovou premiéru na festivalu dokumentů Sheffield Doc/Fest 2019 v Anglii. Tato esejistická koláž je podle autorky pohledem na humanitu, která nastavuje zrcadlo nám všem. Barbora Jíchová TysonTémaKdo bude hlídat hlídače?Otázka fungování nezávislých médií veřejné služby nabývá v naší krajině na důležitosti. Příspěvkem do debaty o tom, jaká by měla veřejnoprávní média být, je i koncepce jejich mediálních rad, které mají právě onu nezávislost zaručovat. Děje se tak? A co to o nás vypovídá?Petr MinaříkSportDvě podoby autenticity v dokumentuJaké jsou možnosti práce dokumentaristy s protagonistou? To bylo hlavní téma masterclass českého režiséra a kameramana Lukáše Kokeše a chorvatské střihačky Sandry Bastašićové, která pod záštitou East Doc Platform probíhala v rámci letošního festivalu Jeden svět. Ukázalo se, že klíčové je pojetí režijního přístupu a autenticity.Martin SvobodaBáseňPriceBáseň Andrey SlovákovéAndrea SlovákováRozhovorSám sebe překvapitDokumentární road movie Martina Marečka Dálava o vztahu otce a syna i o vzdálenosti, která nás dělí od těch ostatních, je na rozdíl od předchozích společensky angažovaných filmů tohoto tvůrce dílem intimním. V Marečkově pojetí se však intimní rozměr příběhu stává hlubinnou úvahou o prazákladu rodinných vztahů. Marek Hovorka, Petr Kubica, Kamila BoháčkováNová knihaJak se dělá dokumentAndrea Slováková popisuje koncepci připravované knihy Jak se dělá dokument, která na základě rozhovorů s českými a slovenskými dokumentaristy a dokumentaristkami mapuje, jak vznikají různé typy dokumentů, a představuje tak výrazné tvůrčí metody a autorské přístupy.Andrea SlovákováÚvodníkKdyž intimní je světovéO dokumentech s přesahemKamila Boháčková