NU

Úryvek z poetického snímku NU, kde vedou dialog Příroda-žena a Člověk-muž v posledních momentech lidstva, kdy se obnovuje zpřetrhané pouto mezi milující matkou a znovu nalezeným synem.

Frédéric Cousseau, Blandine Huková


Vzpomínám si na tebe dobře. Nejdřív jsi nevěděl, kdo jsi. Bál ses mě. Utíkal jsi před mými nejklidnějšími bouřemi. Třásl ses a schovával se, kamkoliv to šlo. Moc jsi o mně nevěděl.

Tvá chodidla byla široká a silná. Bosý jsi kráčel po skalách a v mých lesích. Miloval jsi mé zvuky a snažil ses je rozeznat. 

Tvé oči byly doširoka otevřené. Díval ses na mě, aniž bys mi skutečně rozuměl. 

Tvé dlouhé paže mě nemotorně svíraly. 

Tvůj pach byl silný jako pach mých tvorů. Každý den jsi objevil novou vůni. 

Rád ses mě dotýkal, otíral ses o mě. Tvé dlaně nebyly krásné. Nikdy mě nezranily. Byly čím dál tím mrštnější. 

Vzpomínám si na tvá ústa, která se ještě neuměla usmívat. Své silné zuby jsi používal na všechno. Jedl jsi mé ovoce. Objevoval mé chutě. Zabíjel jsi má zvířata, aby tě nasytila. I ona tě mohla zabít. Byli jste si rovni. 

Ničím sis nemohl být jistý. Ještě ses nepovažoval za Boha. Byla jsem tvou Bohyní, tvým tajemstvím.

Přeložila Eliška Charvátová




F4.18DOK.REVUE
28. 10. 2018


z aktuálního čísla:

Situační recenzeVideoblog z BudapeštiSituační recenze filmu Kateřiny Turečkové Iluze, jenž formou počítačové hry ukazuje, s jakými problémy se potýká současné Orbánovo MaďarskoKamila BoháčkováNový filmDunaj vědomíDavid Butula o svém chystaném filmu o příběhu kapely DunajDavid ButulaTémaTradiční média a interaktivitaMnohé tradiční mediální organizace se ocitají posledních pár let v roli producentů interaktivních děl. O co tím usilují a jak taková díla vypadají? Andrea Slováková, Iveta ČernáSportNa chvíli se zastavte!O workshopu Emerging Producers na letošním BerlinaleRené KubášekBáseňPíseň na rozloučenouBáseň Charlieho Soukupa ze sbírky RadioCharlie SoukupRozhovorJak zprostředkovat pocity lidí trpících bipolární poruchouRozhovor s režisérkou Kalinou Bertin o jejím interaktivním dokumentu Manická VROndřej MoravecRozhovorSystém je připravený, nesmí nám chybět odvaha ho naplnitJiří Konečný patří mezi nejvýraznější české producenty soustředící se na artové a festivalové snímky, a to jak hrané, tak dokumentární. Před časem uvedl na letošním Jednom světě hned dva dokumenty, které produkoval, a jen o několik dní později jím produkovaný hraný film Všechno bude (2018) dominoval na Českých lvech. Kde leží podle Konečného klíč k úspěchu českého filmu? A jaký je jeho potenciál?Martin SvobodaRozhovorVěřím v čistou observaciPolská dokumentaristka Marta Prusová, jejíž dokument Za hranicemi možností (Over the limit, 2017) si vydobyl velký respekt na prestižním festivalu dokumentárních filmů v Amsterdamu IDFA v roce 2017, byla v Praze jednou z lektorek East Doc Platform. Pro Dok.revue mluvila o svém dokumentaristickém přístupu.Martin SvobodaNová knihaZpůsoby vidění pro 21. století, aneb proměna knihy z popelky v sebevědomou feministkuAndrea Průchová Hrůzová píše o své práci na českém vydání knihy Jak vidět svět Nicholase Mirzoeffa.Andrea Průchová HrůzováÚvodníkVstoupit do obrazůPrvní letošní dok.revue je věnována interaktivitěKamila Boháčková