Kam za Ji.hlavou?

Česká radost v českých kinech a přehled dalších nových dokumentů, které za vámi přijdou až domů

Každý rok se část programu jihlavského festivalu dostane k divákům v dalších několika městech po celé České republice prostřednictvím festivalových ozvěn. Pět vybraných filmů ze soutěžní sekce Česká radost vstupuje hned příští týden do kin v rámci znovuobnoveného projektu Česká radost v českých kinech. Řada dokumentů, zastoupená českými distributory, bude k vidění v kinech a na dalších místech v průběhu následujících měsíců. V neposlední řadě jsou tu internetové portály, kde jsou festivalové filmy ke zhlédnutí právě teď. Na festivalu se letos probíraly možnosti alternativní distribuce a vzhledem k řadě projektů, které nabízejí projekci mimo kina za minimální poplatky, je dosti pravděpodobné, že některé z festivalových filmů se již brzy objeví u vašeho souseda v obýváku. Jihlavský festival slouží jako startér dalšího života dokumentárních filmů. Které z titulů tedy uvidíte v následujících dnech a týdnech? A kde?

Oficiální ozvěny festivalu, v rámci kterých budou uvedeny například filmy Mat Goc Dužana Duonga, Pavel Wonka se zavazuje Libuše Rudínské, Čtyři dny v hotelu Pavouk Filipa Remundy, Evangelium podle Brabence Miroslava Janka a František svého druhu Jana Gogoly, ml., začnou 5. listopadu v olomouckém univerzitním filmovém klubu Pastiche Filmy. Od 7. do 9. listopadu bude ozvěny hostit pražský DOX a liberecké kino Varšava. Od 10. do 12. listopadu kolekce zamíří do bratislavského kultovního klubu A4 – nultý priestor a 11. listopadu se bude promítat v Žilině. Poslední zastávkou ozvěn pak bude brněnské divadlo Husa na provázku ve dnech 15. a 16. listopadu. Konkrétní program pro každé město hledejte zde.

Česká radost v českých kinech (projekt organizovaný distribuční společností Verbascum Imago a MFDF Ji.hlava) startuje již 6. listopadu a letos do ní bylo vybráno pět celovečerních titulů. Ze soutěžních filmů to budou Pirátské sítě Davida Čálka, Jáma Jiřího Stejskala, K oblakům vzhlížíme Martina Duška a Lovu zdar! Jaroslava Kratochvíla. Kolekci poté doplní zahajovací film festivalu Adopce: konkurz na rodiče režisérky Alice Nellis. Projekt se nejprve představí v pražských kinech Lucerna a Atlas a poté vyrazí do desítek kin po celé republice. Nejčerstvější seznam projekcí najdete zde.

Česká pivní válka (Jan Látal) vstoupí do kin jako první.

Do distribuce se samostatně dostanou i další nové české dokumenty. Česká pivní válka Jana Látala vstoupí do kin už 30. listopadu. Od 27. listopadu bude v kinech k vidění snímek Je nám spolu dobře Saši Dlouhého a na Danielův svět Veroniky Liškové si budete muset počkat do 22. ledna příštího roku.

Dále do kin pronikne i film Jany Ševčíkové Opři žebřík o nebe. V rámci projektu Současný slovenský film putuje po republice slovensko-český zástupce v soutěži Mezi moři Felvidék – Horná zem Vladislavy Plančíkové. Mimo kina se už nějaký čas pohybuje film Gottland. Termíny jeho veřejných projekcí najdete zde.

A pokud chcete zůstat doma, nezapomeňte, že na webovém portálu dafilms.cz je ještě do úterý 28. 10. možné podívat se zdarma na filmy z programové sekce Továrna. California Company Town, Downeast, Poslední limuzína, Postel je rozbitá a Závod ke dnu jsou filmy, které zachycují například výrobu tří posledních luxusních limuzín kdysi slavné sovětské automobilky ZIL, umožňují podívat se do poslední americké sardinkárny a zamyslet se nad tím, jak v Čechách nakládáme s průmyslovým dědictvím.




f4.14DOK.REVUE
27. 10. 2014


z aktuálního čísla:

Situační recenzeVideoblog z BudapeštiSituační recenze filmu Kateřiny Turečkové Iluze, jenž formou počítačové hry ukazuje, s jakými problémy se potýká současné Orbánovo MaďarskoKamila BoháčkováNový filmDunaj vědomíDavid Butula o svém chystaném filmu o příběhu kapely DunajDavid ButulaTémaTradiční média a interaktivitaMnohé tradiční mediální organizace se ocitají posledních pár let v roli producentů interaktivních děl. O co tím usilují a jak taková díla vypadají? Andrea Slováková, Iveta ČernáSportNa chvíli se zastavte!O workshopu Emerging Producers na letošním BerlinaleRené KubášekBáseňPíseň na rozloučenouBáseň Charlieho Soukupa ze sbírky RadioCharlie SoukupRozhovorJak zprostředkovat pocity lidí trpících bipolární poruchouRozhovor s režisérkou Kalinou Bertin o jejím interaktivním dokumentu Manická VROndřej MoravecRozhovorSystém je připravený, nesmí nám chybět odvaha ho naplnitJiří Konečný patří mezi nejvýraznější české producenty soustředící se na artové a festivalové snímky, a to jak hrané, tak dokumentární. Před časem uvedl na letošním Jednom světě hned dva dokumenty, které produkoval, a jen o několik dní později jím produkovaný hraný film Všechno bude (2018) dominoval na Českých lvech. Kde leží podle Konečného klíč k úspěchu českého filmu? A jaký je jeho potenciál?Martin SvobodaRozhovorVěřím v čistou observaciPolská dokumentaristka Marta Prusová, jejíž dokument Za hranicemi možností (Over the limit, 2017) si vydobyl velký respekt na prestižním festivalu dokumentárních filmů v Amsterdamu IDFA v roce 2017, byla v Praze jednou z lektorek East Doc Platform. Pro Dok.revue mluvila o svém dokumentaristickém přístupu.Martin SvobodaNová knihaZpůsoby vidění pro 21. století, aneb proměna knihy z popelky v sebevědomou feministkuAndrea Průchová Hrůzová píše o své práci na českém vydání knihy Jak vidět svět Nicholase Mirzoeffa.Andrea Průchová HrůzováÚvodníkVstoupit do obrazůPrvní letošní dok.revue je věnována interaktivitěKamila Boháčková