Zlatý medvěd pro český film

První dok.revue roku 2018

Ilustrace: Michaela Kukovičová

Před pár hodinami skončil 68. ročník Berlinale, ze kterého si toho nejcennějšího Zlatého medvěda odnáší český koprodukční snímek Nedotýkej se mě, na kterém se podílel tuzemský producent Radovan Síbrt. V roce 2015 se Radovan účastnil ji.hlavského programu Emerging Producers a jeho rumunská kolegyně Bianca Oana se téhož programu účastnila o dva roky později.

Na Berlinale také po dlouhé době zažil premiéru český dokumentární film Až přijde válka Jan Geberta (který také produkoval Radovan Síbrt), a to v sekci Panorama Dokumente. České premiérové uvedení čeká na Gebertův snímek na festivalu Jeden svět a dok.revue u toho nebude chybět. Jako jeden z mediálních partnerů festivalu dokumentů o lidských právech vám budeme přinášet rozhovory, reportáže a glosy z dění Jednoho světa. Co nás na programu zaujalo si můžete přečíst v rubrice Sport.

O krizi nejen těch veřejnoprávních médií si můžete přečíst v rozhovoru s vítězem 21. MFDF Ji.hlava ze sekce Mezi moři, Piotrem Stasikem. Ten se rozpovídal o žánru filmové opery i o současné situaci v Polsku.

Reflexi třetího ročníku Konference Fascinace přináší Pavlína Vogelová, kurátorka filmu a fotografie Národního muzea, v rubrice téma.

Nový film má tentokrát premiéru na konci února a vypráví o fotografovi Jindřichu Štreitovi. Režisérka Libuše Rudinská se s našimi čtenáři dělí také o situaci, která se do filmu nedostala a sice konfrontaci Jindřicha Štreita s bývalým agentem StB, který jej v minulosti vyslýchal.

Snažíme se rozšiřovat naše zásoby nových knih i významné zahraniční tituly. O tom prvním, který vyšel teprve velmi nedávno, Digital Media and Documentary: Antipodean Approaches, se pro dok.revue rozepsal její editor Adrian Miles profesor z RMIT Univerzity v Melbourne.




1.18DOK.REVUE
26. 02. 2018


z aktuálního čísla:

Situační recenzeVideoblog z BudapeštiSituační recenze filmu Kateřiny Turečkové Iluze, jenž formou počítačové hry ukazuje, s jakými problémy se potýká současné Orbánovo MaďarskoKamila BoháčkováNový filmDunaj vědomíDavid Butula o svém chystaném filmu o příběhu kapely DunajDavid ButulaTémaTradiční média a interaktivitaMnohé tradiční mediální organizace se ocitají posledních pár let v roli producentů interaktivních děl. O co tím usilují a jak taková díla vypadají? Andrea Slováková, Iveta ČernáSportNa chvíli se zastavte!O workshopu Emerging Producers na letošním BerlinaleRené KubášekBáseňPíseň na rozloučenouBáseň Charlieho Soukupa ze sbírky RadioCharlie SoukupRozhovorJak zprostředkovat pocity lidí trpících bipolární poruchouRozhovor s režisérkou Kalinou Bertin o jejím interaktivním dokumentu Manická VROndřej MoravecRozhovorSystém je připravený, nesmí nám chybět odvaha ho naplnitJiří Konečný patří mezi nejvýraznější české producenty soustředící se na artové a festivalové snímky, a to jak hrané, tak dokumentární. Před časem uvedl na letošním Jednom světě hned dva dokumenty, které produkoval, a jen o několik dní později jím produkovaný hraný film Všechno bude (2018) dominoval na Českých lvech. Kde leží podle Konečného klíč k úspěchu českého filmu? A jaký je jeho potenciál?Martin SvobodaRozhovorVěřím v čistou observaciPolská dokumentaristka Marta Prusová, jejíž dokument Za hranicemi možností (Over the limit, 2017) si vydobyl velký respekt na prestižním festivalu dokumentárních filmů v Amsterdamu IDFA v roce 2017, byla v Praze jednou z lektorek East Doc Platform. Pro Dok.revue mluvila o svém dokumentaristickém přístupu.Martin SvobodaNová knihaZpůsoby vidění pro 21. století, aneb proměna knihy z popelky v sebevědomou feministkuAndrea Průchová Hrůzová píše o své práci na českém vydání knihy Jak vidět svět Nicholase Mirzoeffa.Andrea Průchová HrůzováÚvodníkVstoupit do obrazůPrvní letošní dok.revue je věnována interaktivitěKamila Boháčková