DOK.REVUE

Jediný český časopis o dokumentu

Sport

Sport

Sport

19. 10. 2012
Výběr z ohlasů snímků "Největší přání", "Soukromý vesmír" a "Věra 68" na ČSFD

Celosvětově oblíbená činnost v podobě bodování a tipování vítězů v natolik proměnlivé oblasti zájmu, jakou je film, má svůj výrazný ohlas na fanouškovských webech. Každý fanoušek či antifanoušek si může obodovat svůj film a pokusit se vyčíslit, jak kvalitní či zábavný byl jeho zážitek. Přinášíme zajímavá slovní hodnocení uživatelů filmové databáze, která výrazně doplňují a zároveň mění charakter pouhého bodování. (Zdroj: www.csfd.cz)

„Silné momenty dokumentu jsou (...) rozmělňovány banalitami a opakujícími se výpověďmi. Takže se film pohybuje v jakési sinusoidě. Nevyváženě na mne působily archivní záběry a taktéž jich bylo použito neúměrně mnoho. Jak by dokumentu prospěly nůžky a dodaly mu švih a tempo, bylo patrné ze závěrečné rapidmontáže.“

PaRi, Největší přání, režie: Olga Špátová, celkové hodnocení fanoušků: 69%

„Je příjemné vidět, že ani Třeštíková nespadla z nebe učená, hlavně úvodní záběry jsou stylem "kamera jede, něco řikej". Největší síla tohoto dokumentu je v obyčejnosti příběhu a postav, tedy pokud může být vůbec 37 let života několika lidí zváno obyčejnými, díky nim se to týká nás všech. Věčný konflikt - spořádaně žít, pracovat a založit rodinu versus snaha o něco "víc" - ztělesněný v rodičích a dítěti, skutečný, zaznamenaný a předložený k posouzení. Kája, chudák, posloužil jako pěkná časová osa. A nakonec symbolika vesmíru jako snu, zklamání a nakonec smíření je velmi povedená a občas vachrlaté vyprávění podpírá a spojuje.“

Naimad, Soukromý vesmír, režie: Helena Třeštíková, celkové hodnocení fanoušků: 71%

„Mramorizace paní Čáslavské dopadla výborně. Ostatně moc dalších lidí si něco podobného nezaslouží. A to jsem její úspěchy nezažil a vyrůstal v době, kdy se o ní „radši nemluvilo“. Že prd rozumím gymnastice, také nevadí. Prostě je to portrét ženy - bojovnice. Trochu mě rušila jen scéna s nepříčetným Johnem Bokem, i Václava Havla tam na mě bylo zbytečně moc, ale jinak perfektní (90%).“

Slarque, Věra 68, režie: Olga Sommerová, 88%