Festivalová minuta

den třetí, Mike Bonanno


 

Masterclass: Mike Bonanno

Přímo po projekci filmu Yesmeni se bouří následovala masterclass vedená jedním z tvůrců filmu Mikem Bonannem. Bonanno začal svůj programový blok jak jinak než netradičně, a to slovy: „Nevím, co je masterclass, ale určitě to musí zahrnovat karaoke.“ Neponechal nic náhodě a na úvod své lekce nažhavil posluchače písní z muzikálu o ropě Up Came Oil. Neohroženě se k němu připojil také Filip Remunda, jenž se ujal moderování a samozřejmě i nadšení diváci. Celá masterclass pak měla v podstatě podobu příjemné debaty mezi Bonannem, Remundou a diváky. Bonanno nejprve přiblížil genezi filmů z produkce Yesmenů a zajímavé situace, které během produkce zažil. Přiznal, že jejich práce není tradiční filmařinou, ale spíše provokací a jistým druhem  propagandy. Ostatně k natáčení se údajně dostali do určité míry náhodou. Šlo vlastně o jakýsi samovolný proces, kdy po několika akcích začali natáčením videí a díky práci s různými médii se postupně seznamovali s filmaři. Když na jednu ze svých akcí přizvali svého kamaráda-kameramana, napadlo je, že by z toho byla skvělá scéna ve filmu, a tak v natáčení pokračovali. První film The Yes Men vznikal bez scénáře a za pochodu.

Celá diskuze se točila nejen kolem filmů, ale dotkla se i širších témat, jako je hnutí Occupy Wall Street, morální a etické zásady, možnosti změny systému atd. Bonannovým cílem dle jeho slov není jen přesvědčit lidi, ale i ocenit a povzbudit jiné aktivisty. Ačkoli došlo také na vážná témata, masterclass skončila s nadějí v pozitivní obrat celosvětové situace. Proměna si však žádá také naše zapojení, snahu a aktivní účast.

Veronika Jančová




F3.16DOK.REVUE
28. 10. 2016


z aktuálního čísla:

Situační recenzeVideoblog z BudapeštiSituační recenze filmu Kateřiny Turečkové Iluze, jenž formou počítačové hry ukazuje, s jakými problémy se potýká současné Orbánovo MaďarskoKamila BoháčkováNový filmDunaj vědomíDavid Butula o svém chystaném filmu o příběhu kapely DunajDavid ButulaTémaTradiční média a interaktivitaMnohé tradiční mediální organizace se ocitají posledních pár let v roli producentů interaktivních děl. O co tím usilují a jak taková díla vypadají? Andrea Slováková, Iveta ČernáSportNa chvíli se zastavte!O workshopu Emerging Producers na letošním BerlinaleRené KubášekBáseňPíseň na rozloučenouBáseň Charlieho Soukupa ze sbírky RadioCharlie SoukupRozhovorJak zprostředkovat pocity lidí trpících bipolární poruchouRozhovor s režisérkou Kalinou Bertin o jejím interaktivním dokumentu Manická VROndřej MoravecRozhovorSystém je připravený, nesmí nám chybět odvaha ho naplnitJiří Konečný patří mezi nejvýraznější české producenty soustředící se na artové a festivalové snímky, a to jak hrané, tak dokumentární. Před časem uvedl na letošním Jednom světě hned dva dokumenty, které produkoval, a jen o několik dní později jím produkovaný hraný film Všechno bude (2018) dominoval na Českých lvech. Kde leží podle Konečného klíč k úspěchu českého filmu? A jaký je jeho potenciál?Martin SvobodaRozhovorVěřím v čistou observaciPolská dokumentaristka Marta Prusová, jejíž dokument Za hranicemi možností (Over the limit, 2017) si vydobyl velký respekt na prestižním festivalu dokumentárních filmů v Amsterdamu IDFA v roce 2017, byla v Praze jednou z lektorek East Doc Platform. Pro Dok.revue mluvila o svém dokumentaristickém přístupu.Martin SvobodaNová knihaZpůsoby vidění pro 21. století, aneb proměna knihy z popelky v sebevědomou feministkuAndrea Průchová Hrůzová píše o své práci na českém vydání knihy Jak vidět svět Nicholase Mirzoeffa.Andrea Průchová HrůzováÚvodníkVstoupit do obrazůPrvní letošní dok.revue je věnována interaktivitěKamila Boháčková